Saltar a continguts

ASSOCIACIÓ AMICS DE L'ÒPERA DE GIRONA

Navegació

Menú principal

Notícies

29/02/2016
L’“OTELLO” VERDIÀ AGIRONA. 28-II-2016, al MUNICIPAL

             El Municipal des de fa uns anys ofereix una òpera de la programació promoguda per l’AAOS (els de Sabadell). La funció es realitza en el marc d’Òpera Catalunya: després de 3 representacions al Teatre La Faràndula de Sabadell, l’obra fa gira per diverses ciutats catalanes.

             El Municipal de Girona ha triat l’obra més ambiciosa que els de Sabadell han programat enguany. L’Otello de Verdi requereix una orquestra molt en forma, un cor contundent en alguns moments i, sobretot, tres solistes de grans dots, tants musicals com interpretatives.

De fet hem tingut tres bons solistes: Enrique Ferrer per a l’Otello, Maribel Ortega fent de Desdèmona i Toni Marsol en el paper de Jago. Ferrer ha resolt amb solvència el seu difícil (impossible?) rol. La Maribel Ortega, com ja ens té acostumats, és una molt sòlida soprano, amb claredat de dicció i algun fiato de mèrit. Finalment, Marsol, ha sabut fer de dolent-dolent, cosa que li ha valgut algun bravo del públic. El director musical, Daniel Gil de Tejada, ha dinamitzat una bona representació, procurant amortir el so de l’orquestra (que no comptava amb fossat) en moments que s’esqueia. Val a dir que l’orquestra ha fet un paper en general solvent però amb alguna vacil·lació en diverses entrades. La direcció d’escena i escenografia, amb Carles Ortiz i Jordi Galobart, respectivament, ha estat funcional i efectiva, dins de paràmetres canònics.

            Prèviament a la representació, i seguint la tradició, els Amics de Girona han aportat una xerrada de presentació. Ha anat com és habitual al Municipal a càrrec de Joan Manel Barceló. En la xerrada s’ha procurat posar sobre la taula mitja dotzena aspectes: deprimir, sumar-se als homenatges del 400 aniversari de Shakespeare; en segon lloc, que és la segona vegada que l’obra s’ofereix al Municipal gironí (consten cròniques d’una primera funció el 1902); que, tercer, “Otello” és diferent per diversos motius al Verdi al que estem més acostumats; també s’ha parlat de quines circumstàncies i dificultats van envoltar el Verdi de la setantena d’anys composant una de  les seves obres més innovadores; finalment s’ha fet un resum de l’argument i una presentació del repartiment de cantants i mitjans amb què comptava la representació.

            Complementant la presentació, l’AAOG ha presentat una exposició de materials impresos referits a l’Otello de Verdi. Més de 70 peces en formaven part. Sobretot, programes de mà, llibrets amb el text i llibres amb comentaris sobre l’obra.

            Si voleu veure més imatge de la diada operística a Girona, premeu  AQUÍ  per accedir a la Fotogaleria.

 

Enllaç:  Fotogaleria