Saltar a continguts

ASSOCIACIÓ AMICS DE L'ÒPERA DE GIRONA

Navegació

Menú principal

Notícies

09/03/2017
MANON LESCAUT AL MUNICIPAL DE GIRONA

     En la present temporada l’oferta operística del teatre gironí ha experimentat un apreciable augment de l’oferta, cosa que celebrem. En pocs mesos s’ha ofert la segona d’una sèrie de tres òperes força seguides. Efectivament, el diumenge 5 de març del 2017 s’ha representat el que va ser el primer èxit de Puccini: Manon Lescaut. Ha estat interpretada pels Amics de l’Òpera de Sabadell. Ha estat la primera vegada que l’opera s’interpretava a Girona, encara que el Municipal ja va tenir una “Manon Lescaut” el 1897, però en versió teatral.

Imatge promocional de l'obra, pels Amics de Sabadell Veure galeria Ampliar imatge

      Prèviament a la representació es va oferir una sessió introductòria a l’obra que es veuria al cap d’una hora. Aquí hi va haver l’aportació dels Amics de l’Òpera de Girona. Concretament amb el comentari de Joan Manel Barceló que va remarcar diversos aspectes de l’obra pucciniana. En primer lloc, la importància en la trajectòria musical i humana del compositor; també, alguns consideracions de context històric; en tercer lloc es va comentar la versió dels sabadellencs (intèrprets i muntatge escenogràfic) i finalment es va resseguir els principals moments argumentals i musicals de l’obra. En la presentació es van repartir uns fulletons amb comentaris de l’obra, editats pels Amics gironins. En paral·lel es va mostrar, instal·lada en taules, una petita exposició de llibrets i altres impresos relacionats amb l’òpera de la jornada. A la xerrada hi van estar presents unes setanta persones. Per acabar aquest apartat direm que l’acte es va celebrar al saló de descans després de diversos anys usant-se una sala més petita.

      Pel que fa a la representació, esmentarem que els papers principals van anar a càrrec de Svetla Krasteva (nova en aquesta plaça i en els repertori dels Amics de Sabadell) com a Manon. Enrique Ferrer va fer el Des Grieux. El cantant madrileny ja havia participat en al temporada anterior a la ciutat en els paper d’Otello, a la vegada que està previst que torni en poques setmanes per a fer el Don José de Carmen. Altres papers destacats van ser assumits per Enric Martínez-Castignani (Lascaut), Juan Carlos Esteve (Geronte) i Carlos Cremades (Edmondo). Com és habitual des de fa uns anys, la direcció musical va recaure en Daniel Gil de Tejada, la direcció escènica en Carles Ortiz (qui també assumia el petit paper del mestre de ball) i l’escenografia en Jordi Galobarde. L’orquestra era la Simfònica del Vallès i el cor els del Amics de Sabadell. Va destacar una escenografia clàssica, amb un muntatge important, completada amb una solució informal per al quart i darrer acte. El vestuari, vistós i efectiu, va ser responsabilitat del polifacètic Carles Ortiz. Les prestacions musicals dels que van intervenir van satisfer  als assistents per que es va poder comentar. En particular va plaure la “debutant” a Girona, la Sra. Krasteva i Martínez-Castignani en un laboriós i poc agraït paper en aquesta òpera.

    L’entrada va ser nodrida però va ser menor que en altres ocasions darrerament, amb poca cobertura d e les llotges. Això pot ser degut a l’augment de l’oferta d’espectacles operístic però sobretot, segurament, a la coincidència amb altres espectacles musicals molt consolidats com el cicle d’Ibercàmera a l’Auditori. A més d’un gironí s eli va dissociar el cor havent d’optar per una o altra alternativa. Valdria la pena que les institucions que fan la programació a Girona procurin harmonitzar els concerts. El proper espectacle operístic, també al Municipal, serà Carmen de Bizet, el 24 de maig.