Saltar a continguts

ASSOCIACIÓ AMICS DE L'ÒPERA DE GIRONA

Navegació

Menú principal

Notícies

24/04/2016
UNA EXPEDICIÓ GIRONINA A LA BUTTERFLY DE SABADELL. ABRIL

amicsoperagi.entitatsgi.cat/galeria_detall_1/_CAFjuKR7gbU2_vVh2mgCgX2vEZoMkh5y0kmiHOfJWAal8dXAW8cTSIXD_5oXxBEN

             BUSOS OPERÍSTICS AMB ELS AMICS

 

Estarem d'acord que res millor per a rebre la primavera que les papallones. Així que aquest 22 d'abril, coordinat des dels Amics de l'Òpera de Girona, hem assistit a la representació de Madama Butterfly, de Puccini, al teatre La Faràndula de Sabadell.

Imatge de complement Veure galeria Ampliar imatge

 Els Amics de l'Òpera de Sabadell (AAOS) tancaven la seva temporada amb l'obra japonesa de Puccini. Les primeres funcions les representen a Sabadell: i allà que ens n'hem anat. Els expedicionaris hem estat quaranta persones, número rodó, de Girona i poblacions de les rodalies.

            Pel que fa a la funció, els comentaris a la sortida del contingent gironí eren ben favorables. Sembla que l'acord entre els assistents ha estat que les dues japoneses (nipones de paper i d'origen) ho havien fet molt competentment: a destacar evidentment, la llarga, intensa i lluïda tasca de qui encarnava a Cio-Cio San (Miki Mori);  també notable la part, més discreta però amb moments de lluïment, de qui feia de la fidel Suzuli (Yayori Toriki). El Pinkerton li va correspondre al peruà Andrés Veramendi, amb bona veu, potent i agradable. Manuel Mas, que s'estrenava amb els de Sabadell, va fer el Sharples, de manera efectiva i donant el to de conseller assenyat (malgrat que massa diplomàtic) que s'ha de mostrar. El Goro va ser Josep Ruiz, col·laborador històric dels de Sabadell, que ja havia intervingut en el mateix rol fa una dotzena d'anys. Van rebre merescuts aplaudiments l'orquestra (dirigida per Rubén Jimeno) i el cor (amb el lideratge de Daniel Gil de Tejada), cor que va saber assumir els lluïts encara que puntuals  moments que li correspon, com ara l'escena del repudi de Butterfly, i, sovint, amb un moviment coordinat amb els efectes musicals. La part escenogràfica de l'equip corresponent (Carles Ortiz, Jordi Galobart i Nani Valls, que van sortir conjuntament a saludar al final), va estar en la línia senzilla i eficaç que els sol caracteritzar, tasca, a més, que s'ha d'adaptar a un posterior periple per diversos teatres de Catalunya. Val a dir que l'escenegrafia és una reposició de la darrera producció de l'AAOS.

            Acabarem esmentant algunes petites anècdotes. Per exemple, que la parella protagonista de l'obra ja ha representat unes quantes vegades conjuntament aquesta mateixa òpera: des que van coincidir l'any 2010 s'ha trobat (com ara és el cas a Ucraïna) en diverses Butterfly, obra que per tant tenen per mà. Saludar la presència entre els expedicionaris gironins de la, per ara més jove afeccionada: la Carla, de Cassà, que va venir perquè a ella li agrada molt la Madama Butterfly: doncs que en frueixi d'abundants i bones a la vida.

    Podeu veure fotos de l'anada pitjant  AQUÍ